Udruženje tužilaca Srbije is proudly supported by StrongWeb! Creative Group. Discover more from our creative family at StrongWeb! and Kooihaus.

Pravilnik o postupku preispitivanja odluka DVT – predlog UTS

Najnovije:

Podelite članak

{mosimage}
Beograd, 30. mart 2011.

* Pravilnik izradila radna grupa Udruženja tužilaca Srbije

Na osnovu člana 6. i 7. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnom tužilaštvu („Službeni glasnik RS" 101/10), Državno veće tužilaca donosi

  PRAVILNIK O POSTUPKU PREISPIVANJA ODLUKA

 PRVOG SASTAVA DRŽAVNOG VEč†A TUŽILACA I PRIMENI KRITERIJUMA I MERILA ZA OCENU STRUČNOSTI, OSPOSOBLJENOSTI I DOSTOJNOSTI

I OSNOVNE ODREDBE

 

Uvod

Čl.1.

 

            Pravilnikom o postupku preispitivanja odluka pravog sastava Državnog veća tužilaca i primeni kriterijuma i merila za ocenz stručnosti, osposobljenosti i dostojnosti uređuje se postupak preispitivanja odluka prvog sastava Državnog veća tužilaca o prestanku funkcije javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca iz člana 130. st.1. Zakona o javnom tužilaštvu („Službeni glasnik RS 116/08 i 104/09"), o izboru zamenika javnih tužilaca na stalnu funkciju („Službeni glasnik RS" 106/09), o predlogu za izbor javnih tužilaca („Službeni glasnik RS" 98/09), o predlogu za izbor zamenika javnih tužilaca koji se prvi put biraju („Službeni glasnik RS" 111/09)[1], odnosno odluke DVT-a o izboru zamenika javnih tužilaca na stalnu funkciju i predloga za izbor zamenika javnih tužilaca koji se prvi put biraju („Službeni glasnik RS" 54/10) [2], primeni kriterijuma i merila o stručnosti, osposobljenosti i dostojnosti iz Pravilnika o kriterijuma i merilima za ocenu stručnosti, osposobljenosti i dostojnosti kandidata za nosioca javnotužilačke funkcije („Službeni glasnik RS" 55/09)

 

Načela postupka preispitivanja

Čl.2.

 

            Postupak preispitivanja je javan, protivurečan, nepristrasan, pravičan, neposredan, zasnovan na poštovanju Ustavom zajamčenih sloboda i prava i zabrani svakog oblika diskriminacije.

 

U postupku preispitivanja posebno nije dozvoljeno neopravdano pravljenje razlike i nejednako postupanje u odnosu na nosioce javnotužilačke funkcije po osnovu starosne dobi, zanimanja bračnog partnera i mesta prebivališta.

 

            Odluke DVT-a u postupku preispitivanja su objektivne i zasnovane na činjenicama  utvrđenim u postupku shodno st.1. i 2. ovog člana, a saglasno Zakonu o javnom tužilaštvu, Zakonu o izmenama i dopunama zakona o javnom tužilaštvu,  Pravilniku o kriterijuma i merilima za ocenu stručnosti, osposobljenosti i dostojnosti kandidata za nosioca javnotužilačke funkcije.

           

Pokretanje, vođenje i pretpostavke postupka preispitivanja

Čl.3.

 

            Postupak preispitivanja pokreće i vodi DVT.

 

            Postupak preispitivanja zasniva se na pretpostavci da javni tužilac i zamenik javnog tužioca ispunjavaju kriterijume stručnosti,  osposobljenosti  i dostojnosti  u skladu sa Zakonom o javnom tužilaštvu i Pravilnikom o kriterijuma i merilima za ocenu stručnosti, osposobljenosti i dostojnosti kandidata za nosioca javnotužilačke funkcije.

 

 

U slučaju sumnje da neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije ispunjava kriterijume stručnosti, osposobljenosti i dostojnosti, DVT može da ospori i na osnovu dokaza obori pretpostavku u postupku preispitivanja.

 

 

Značenje izraza

Čl.4.

 

            DVT je Državno veće tužilaca.

 

            Neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije je javni tužilac ili zamenik javnog tužioca kome je dana 31.12.2009. godine prestala javnotužilačka funkcija na osnovu člana 130. st.1. Zakona o javnom tužilaštvu  i koji je podneo žalbu iz člana 161. st.4. Ustava RS, odnosno ustavnu žalbu Ustavnom sudu ili prigovor shodno članu 6. st.4. u vezi 1. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnom tužilaštvu.

 

            Odlukom o prestanku funkcije smatra se nastupanje zakonske posledice iz  člana 130. Zakona o javnom tužilaštvu, za javne tužioce i zamenike javnog tužioca koji nisu izabrani u skladu sa Zakonom o javnom tužilaštvu.

 

            Obrazloženom odlukom smatra se akt prvog sastava DVT-a koji sadrži elemente pojedinačnog pravnog akta sa obrazloženjem, donet povodom prestanka funkcije javnog tužioca ili zamenika javnog tužioca sa 31.12.2009. godine.

 

Punomoćnik neizabranog nosioca javnotužilačke funkcije je advokat koga neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije ovlasti da zastupa njegove interese u postupku preispitivanja.

 

Dokumentacijom se smatra: prijava na konkurs za izbor nosioca javnotužilačke funkcije, podaci i mišljenja o kandidatu saglasno Pravilniku o kriterijuma i merilima za ocenu stručnosti, osposobljenosti i dostojnosti kandidata za nosioca javnotužilačke funkcije, ustavna žalba, žalba Ustavnom sudu iz člana 161. st.4. Ustava RS, ustupljen predmet od Ustavnog suda, prigovor iz člana 6. st.4. u vezi st.1. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnom tužilaštvu i ostala dokumentacija pribavljena pre 17. decembra 2009. godine, s tim da DVT podatke o pravnosnažnoj osudi za krivično delo koje nosioca javnotužilačke funkcije čini nedostojnim vršenja javnotužilačke funkcije ili kaznom zatvora do šest meseci, kao i pravnonažno okončanom disciplinskom postupku pribavlja i nakon 17. decembra 2009. godine.

 

Dokumentacijom se smatraju i podnesci dostavljeni od strane neizabranog nosioca i njegovog punomoćnika pribavljeni posle 17. decembra 2009. godine ukoliko se odnose na činjenice pre 17. decembra 2009.

 

Pravilnikom se podrazumeva Pravilnik o kriterijuma i merilima za ocenu stručnosti, osposobljenosti i dostojnosti kandidata za nosioca javnotužilačke funkcije.

 

II PROCESNI SUBJEKTI, UČESNICI I OVLAšč†ENJA

 

 

Procesni subjekti i učesnici u postupku

Čl.5.

 

            Procesni subjekti su: DVT i neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije.

 

Učesnici u postupku su: punomoćnik neizabranog nosioca javnotužilačke funkcije, posmatrači Udruženja javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca Srbije i drugi posmatrači relevatnih institucija i organizacija (OEBS, EU, SE, Zaštitinik građana i dr.)

 

Drugi posmatrači svoje učešće prijavljuju DVT-u pismenim putem nakon objavljivanja Odluke o postupku  preispitivanja u Službenom glasniku RS.

 

 

Ovlašćenja procesnih subjekata

Čl.6.

 

            DVT pokreće postupak, vodi postupak i donosi odluku na osnovu Zakona o javnom tužilaštvu, Zakona o Državnom veću tužilaca, Zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnom tužilaštvu, Pravilnika i ovog pravilnika.

 

            Neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije ima pravo da se upozna sa predmetom, izvrši uvid u kompletnu dokumentaciju u svakoj fazi postupka preispitivanja, učestvuje u postupku preispitivanja, izjašnjava se pred stalnim sastavom DVT o navodima i odgovara na postavljena pitanja, daje primedbe, iznosi predloge, dostavlja podneske i dokumentaciju od značaja za odluku u postupku preispitivanja.

 

Ovlašćenja učesnika

Čl.7.

 

Punomoćnik neizabranog nosioca javnotužilačke funkcije ima pravo da se upozna sa predmetom, izvrši uvid u kompletnu dokumentaciju u svakoj fazi postupka preispitivanja, učestvuje u postupku, postavlja pitanja neizabranom nosiocu javnotužilačke funkcije, stavlja primedbe, iznosi predloge, dostavlja podneske i dokumentaciju od značaja za odluku u postupku preispitivanja.

 

Posmatrač ima pravo da se upozna sa predmetom, izvrši uvid u kompletnu dokumentaciju u svakoj fazi postupka preispitivanja, prisustvuje svim fazama postupka preispitivanja, postavlja pitanja neizabranom nosiocu javnotužilačke funkcije radi razjašnjenja pojedinih činjenica, sačinjava izveštaj o toku postupka koji sadrži ocenu nepristrasnosti i objektivnosti rada i odluke DVT-a.

 

Posmatrač Udruženja javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca Srbije izveštaj iz st.2. ovog člana dostavlja DVT-u,  UTS-u i drugim relevantnim domaćim i međunarodnim organizacijama i institucijama.

 

Posmatraču Udruženja javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca nadležni tužilac mora odobriti odsustvo radi posmatranja, a vreme provedeno u posmatranju računa se kao vreme provedeno na radu.

 

            Neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije može da zahteva da se postupak preispitivanja sprovede bez prisustva posmatrača.

 

 

III TOK POSTUPKA

 

 

Javnost postupka preispitivanja

Čl.8.

 

            Rad DVT-a u postupku preispitivanja je javan.

 

 Neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije može da zahteva isključenje javnosti u postupku preispitivanja.

 

Ukoliko je javnost isključena učesnici postupka su dužni da podatke iz postupka čuvaju kao službenu tajnu.

 

 

Postupak preispitivanja

Čl.9.

 

Faze postupka preispitivanja su:

          početak postupka preispitivanja

          formiranje predmeta i određivanje izvestioca

          prikupljanje i dostavljanje dokumentacije

          izveštaj izvestioca DVT-a

          zasedanje DVT-a

           pojedinačna odluka u postupku preispitivanja

          okončanje postupka preispitivanja

 

Početak postupka preispitivanja

Čl.10.

 

            DVT donosi Odluku o postupku preispitivanja koju objavljuje u Službenom glasniku RS, na oglasnoj tabli u službenim prostorijama DVT-a i na veb stranici DVT-a.

 

            DVT u Odluci o postupku preispitivanja navodi listu neizabranih nosilaca javnotužilačke funkcije.

 

            Neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije koji ne želi da se odluka prvog sastava DVT-a u odnosu na njega preispituje dužan je da u roku od 7 dana o tome obavesti DVT pismenim putem.

 

Formiranje predmeta i određivanje izvestioca

Čl.11.

 

DVT za svakog neizabranog nosioca javnotužilačke funkcije formira predmet koji dodeljuje izvestiocu u rad.

 

Predmeti se uzimjau u rad  po azbučnom redu prezimena neizabranih nosilaca javnotužilačke funkcije.

 

Predmet se formira na osnovu dokumentacije kojom raspolaže DVT, a koju čini dokumentacija preuzeta od prvog sastava DVT-a; ustupljeni predmeti Ustavnog suda; predmeti po prigovoru u smislu člana 6. st.4. u vezi st.1. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnom tužilaštvu i dokumentacija koju je dostavio neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije ili punomoćnik.

 

Iz spisa predmeta se izdvaja sva dokumentacija koju je DVT pribavilo posle 16. decembra 2009.[3]

 

Izvestilac je izborni član DVT iz reda javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca.

 

            DVT sačinjava raspored izvestilaca po predmetima.

 

Prikupljanje i dostavljanje dokumentacije

Čl.12.

 

            DVT pored dokumentacije kojom raspolaže, po potrebi, prikuplja dodatnu dokumentaciju do okončanja postupka preispitivanja.

 

            Naknadno pribavljenu dokumentaciju DVT dostavlja neizabranom nosiocu javnotužilačke funkcije i punomoćniku.

 

            Neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije i njegov punomoćnik mogu da  predlože DVT-a da po službenoj dužnosti pribavi dokumentaciju od suštinskog značaja za utvrđenje ili razjašnjenje činjeničnog stanja.

 

           

Ovlašćenja izvestioca DVT-a

Čl.13.

 

            Izvestilac DVT-a proučava dokumentaciju i sačinjava izveštaj koji sadrži kratak prikaz podataka iz dokumentacije i čini sastavni deo predmeta.

 

            Izveštaj mora da sadrži podatke dobijene poređenjem procenata efikasnosti u postupanju shodno članu 28. i 29. ovog pravilnika.

 

Izvestilac DVT-a sačinjeni izveštaj dostavlja DVT-u zajedno sa  predmetom.

 

Izveštaj izvestioca DVT-a  ne sadrži obrazloženu odluku.

 

           

Predlog izvestioca DVT-a

Čl.14.

 

            Ukoliko na bazi podataka iz predmeta, u odnosu na pojedine neizabrane nosioce javnotužilačke funkcije, izvestilac DVT-a konstatuje da ne postoje razlozi za sumnju u stručnost, osposobljenost ili dostojnost, sačinjava listu sa predlogom da DVT na sednici, bez održavanja zasedanja, donese odluku o njihovom izboru.

 

            Izvestilac DVT-a je dužan da predlog iz stava 1. ovog člana stavi ukoliko poređenjem procenata efikasnosti u postupanju shodno članu 28. ovog pravilnika utvrdi da je procenat efikasnosti u postupanju neizabranog zamenika javnog tužioca iznad procenta efikasnosti u postupanju izabranog zamenika javnog tužioca u istom tužilaštvu, a ne postoji sumnja u stručnost i dostojnost.

 

            Ukoliko usvoji predlog izvestioca, DVT na sednici donosi odluku o izboru neizabranog nosioca javnotužilačke funkcije sa liste izvestioca, bez održavanja zasedanja.

 

            Ukoliko DVT ne usvoji predlog izvestioca DVT-a zakazuje zasedanje.

 

 

Zasedanje DVT-a

Čl.15.

 

            Nakon prijema predmeta i izveštaja izvestioca, DVT zakazuje zasedanje i o datumu i vremenu održavanja zasedanja pismenim putem obaveštava neizabranog nosioca javnotužilačke funkcije i njegovog punomoćnika, kao i posmatrače UTS i druge prijavljene posmatrače,  najkasnije 30 dana pre zakazanog zasedanja.[4]

 

Zasedanju obavezno prisustvuje neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije, a nedolazak ovlašćenog punomoćnika ne odlaže zasedanje. Ukoliko neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije ne želi da prisustvuje zasedanju obaveštava DVT o tome i ovlašćuje punomoćnika. ALTERNATIVA: zasedanju prisustvuje neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije i / ili ovlašćeni punomoćnik ukoliko  neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije ne želi da prisustvuje zasedanju.

 

            Zasedanje počinje izlaganjem izveštaja od strane izvestioca.

 

Neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije ima pravo da se izjašnjava na navode izveštaja i podatke iz dokumentacije, stavlja primedbe na iznete podatke i tok postupka preispitivanja i daje predloge DVT.

 

Članovi DVT-a obavljaju razgovor sa neizabranim nosiocem javnotužilačke funkcije na okolnosti činjenica sadržanih u izveštaju i dokumentaciji.

 

            Punomoćnik ima pravo da postavlja pitanja neizabranom nosiocu javnotužilačke funkcije, stavlja primedbe na iznete podatke i tok postupka preispitivanja i daje predloge DVT

 

            Posmatrači imaju pravo da postavljaju pitanja neizabranom nosiocu javnotužilačke funkcije radi razjašnjenja činjenica i daju primedbe na vođenje postupka  i izvođenje dokaza na zasedanju.

 

Odlaganje zasedanja i pauza u toku zasedanja

Čl.16.

 

            Na predlog člana DVT-a, neizabranog nosioca javnotužilačke fuunkcije i njegovog punomoćnika, DVT može doneti odluku kojom odlaže zasedanje  najduže 30 dana.[5]

 

            Odlaganje zasedanja subjekti mogu predložiti zbog prikupljanja dokumentacije i drugih važnih razloga.

 

            Nakon isteka roka od 30 dana zasedanje se nastavlja.

 

Član DVT-a, neizabrani nosilac javnotužilačke fuunkcije i njegov punomoćnik mogu tražiti pauzu u toku zasedanja u trajanju od 15 minuta.

           

            Odlaganje zasedanja, pauza u toku zasedanja i završetak zasedanja se konstatuju u zapisniku, kao i svako izlaženje sa zasedanja člana DVT-a i ostalih učesnika postupka.

Korišćenje dokumentacije

Čl.17.

 

DVT u postupku preispitivanja, prilikom utvrđivanja neke činjenice mora da navede izvor i datum pribavljanja dokumentacije što se konstatuje u zapisniku.

 

 

Završetak zasedanja

Čl.18.

 

            Posle date završne reči neizabranog nosioca javnotužilačke funkcije i / ili njegovog punomoćnika, DVT objavljuje da je zasedanje završeno.

 

Završna reč sadrži predlog odluke u postupku preispitivanja i kratko obrazloženje.

 

            Posle objavljivanja da je zasedanje završeno DVT se povlači na većanje i glasanje radi donošenja odluke.

 

Donošenje odluke

Član 19.

 

Nakon završetka zasedanja DVT se povlači na većanje i glasanje radi donošenja odluke u postupku preispitivanja.

 

Donetu odluku DVT usmeno saopštava neizabranom nosiocu javnotužilačke funkcije sa kratkim obrazloženjem istog dana, a najkasnije u roku od 3 dana od završetka zasedanja.

 

Većanje i glasanje

Član 20.

 

            Odluka u postupku preispitivanja donosi se većinom glasova pristunih članova DVT u skladu sa Poslovnikom o radu DVT.

 

            Većanje i glasanje je zatvoreno za javnost. ALTERNATIVA: većanju može da prisustvuje posmatrač, ali ne i glasanju.

 

O većanju i glasanju DVT-a sačinjava se poseban zapisnik u kome se navodi pojedinačno mišljenje i glas svakog člana.

 

Zapisnik o zasedanju

Član 21.

 

            Zapisnik DVT-a o zasedanju sadrži vreme početka i završetka zasedanja, tok zasedanja, izveštaj izvestioca, pitanja, odgovore, predloge i primedbe subjekata i učesnika u postupku preispitivanja, izvođenje dokaza, odlaganje zasedanja, pauze i odluku u postupku preispitivanja.

 

           

Pismeni otpravak

Član 22.

 

            Pismeni otpravak odluke u postupku preispitivanja DVT dostavlja neizabranom nosiocu javnotužilačke funkcije u roku od osam dana od dana objavljivanja odluke u postupku preispitivanja.

 

            Odluka DVT mora biti obrazložena.

 

Odluka DVT

Čl.23.

           

DVT odluku isključivo  zasniva na  dokumentaciji sadržanoj u predmetu.

 

DVT odluku u postupku preispitivanja ne može da zasniva na obrazloženoj odluci.

 

Vrste odluka u postupku preispitivanja

Čl.24.

 

DVT donosi odluku  o izboru neizabranog nosioca javnotužilačke funkcije za zamenika javnog tužioca na jednu od funkcija na koju je konkurisao ukoliko u postupku preispitivanja utvrdi da neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije ispunjava kriterijume iz Pravilnika.

 

            DVT donosi odluku kojom potvrđuje prestanak javnotužilačke funkcije neizabranog nosioca javnotužilačke funkcije ukoliko u postupku preispitivanja utvrdi da nosilac javnotužilačke funkcije ne ispunjava jedan ili više od kriterijuma iz Pravilnika.

 

            Ukoliko DVT donese odluku iz stava 1. ovog člana smatraće se da funkcija neizabranom nosiocu javnotužilačke funkcije nije prestala na dan 31.12.2009. godine.

 

            Odluka kojom DVT neizabranom nosiocu javnotužilačke funkcije potvrđuje prestanak javnotužilačke funkcije smatra se odlukom DVT-a o prestanku funkcije i neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije ima pravo na žalbu Ustavnom sudu u roku od 30 dana od dana dostavljanja odluke, shodno članu 98. Zakona o javnom tužilaštvu.

 

            Odluka DVT o broju zamenika javnih tužilaca (”Službeni  glasnik RS” 43/09 i 24/10)   ne utiče na vrstu odluke  i broj odluka u postupku preispitivanja.

 

Okončanje postupka preispitivanja

Čl.25.

 

            Postupak o preispitivanju DVT okončava Odlukom o izabranim nosiocima javnotužilačke funkcije.

 

            Odluka o izabranim nosiocima javnotužilačke funkcije objavljuje se u Službenom glasniku RS, na oglasnoj tabli u službenim prostorijama DVT-a i na veb stranici DVT-a.

 

 

IV PRIMENA KRITERIJUMA I MERILA ZA OCENU STRUČNOSTI, OSPOSOBLJENOSTI I DOSTOJNOSTI

 

 

Uopšte o primeni kriterijuma i merila za ocenu stručnosti, osposobljenosti i dostojnosti

Čl.26.

 

            Pretpostavka stručnosti se može oboriti ukoliko DVT na osnovu dokaza utvrdi da neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije ne poseduje opšte stručno znanje i posebna znanja koja su od značaja za vršenje javnotužilačke funkcije, saglasno Pravilniku.

 

            Pretpostavka osposobljenost se može oboriti ukoliko DVT na osnovu dokaza o efikasnosti u postupanju utvrdi da neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije ne ispoljava sposobnost u primeni stručnih znanja i preduzimanja procesnih radnji i ne iskazuje profesionalne veštine, odnosno na osnovu drugih definisanih merila utvrdi da ne ispoljava analitičko mišljenje, sposobnost pravničkog rasuđivanja i donošenja odluka, umešnost obrazlaganja pravnih stavova, kvalitet pisanog i usmenog izražavanja, sposobnosti komuniciranja i sposobnost za timski rad, saglasno Pravilniku.

 

            Pretpostavka dostojnosti obara se samo ukoliko DVT utvrdi da je neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije ponašanjem grubo kršio lični ugled i  ugled javnotužilačke funkcije koje činjenice su dokazane u pravnosnažno okončanom disciplinskom postupku koji je Zakonom o javnom tužilaštvu predviđen kao osnov za razrešenje ili krivičnom postupku za krivično delo koje ga čini nedostojnim za vršenje javnotužilačke funkcije ili ukoliko je pravnosnažno osuđen za krivično delo na kaznu zatvora od šest meseci.

 

Nedozvoljeni kriterijumi i merila

Čl.27.

 

U postupku preispitivanja DVT  ne može koristiti kriterijume i merila koja nisu utvrđena Pravilnikom[6], a naročito postupanje u okviru zakonskih i drugih propisanih rokova.

 

            Posebno o postupku za preispitivanju neizabranog zamenika javnog tužioca

Čl.28.

 

            Osnovanost sumnje u osposobljenost neizabranog zamenika javnog tužioca DVT  utvrđuje tako što u postupku preispitivanja poredi procenat efikasnosti u postupanju neizabranog zamenika javnog tužioca sa najnižim procentom efikasnosti u postupanju zamenika javnog tužioca u istom tužilaštvu, a koji je izabran Odlukom DVT-a od 17. decembra 2009. godine.

 

            Poređenje procenata efikasnosti u postupanju iz stava 1. ovog člana, DVT vrši na osnovu podataka dostavljenih prvom sastavu DVT-a pre17. decembra 2009. godine.

 

Kod utvrđivanja najnižeg procenta efikasnosti u postupanju DVT ne navodi identitet izabranog zamenika javnog tužioca.

 

           

Posebno o postupku za preispitivanju neizabranog javnog tužioca

Čl.29.

 

Stručnost i osposobljenost neizabranog javnog tužioca može da se ospori samo ukoliko DVT na osnovu dokaza utvrdi da neizabrani javni tužilac nije pokazao opštu sposobnost rukovođenja javnim tužilaštvom, sposobnost ostvarivanja nadzora, sposobnost unapređivanja rada javnog tužilaštva i sposobnost upravljanja u kriznim situacijama.

 

Ukoliko su javnom tužiocu bili dodeljeni predmeti u rad DVT će, shodno članu 28. ovog pravilnika, uzeti u obzir i najniži procenat efikasnosti u postupanju zamenika javnog tužioca u tužilaštvu kojim je rukovodio neizabrani javni tužilac, s tim da ovaj kriterijum ne može biti jedini osnov za donošenje odluke kojom se potvrđuje prestanak funkcije.

 

Neizabrani javnog tužilac može da bude izabran na mesto zamenika javnog tužioca samo ukoliko je konkurisao na tu funkciju.

 

 

Posebno o postupku za preispitivanje odluke o predlogu za izbor javnih tužilaca i odluke o izboru na stalnu funkciju zamenika javnih tužilaca[7]

Čl.30.

 

DVT u postupku preispitivanja utvrđuje razloge koji potvrđuju sumnju u ocenu stručnosti, osposobljenosti i dostojnosti pojedinih nosilaca javnotužilačke funkcije, odnosno koji potvrđuju povredu postupka u donošenju odluke o izboru pojedinog zamenika javnog tužioca ili predloga za izbor pojedinog javnog tužioca i zamenika javnog tužioca koji se prvi put bira, nakon čega može pokrenuti postupak za razrešenje shodno članu 7. st.2. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnom tužilaštvu samo ukoliko na osnovu dokaza utvrdi da je nosilac javnotužilačke funkcije pravnosnažno osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje javnotužilačke funkcije ili na kaznu zatvora od šest meseci ili da je u odnosu na njega pravnosnažno okončan disciplinski postupak predviđen ZOJT kao osnov za razrešenje.

 

Izabrani nosilac javnotužilačke funkcije ima pravo da od DVT-a traži obrazloženje odluke o izboru za zamenika javnog tužioca na stalnu funkciju od 17. decembra 2009. godine i predloga za izbor pojedinog javnog tužioca i zamenika javnog tužioca koji se prvi put bira za funkciju na kojoj je izabran, ukoliko smatra da je na njegovu štetu načinjena povreda u pogledu ocene stručnosti, osposobljenosti ili dostojnosti, odnosno u postupku donošenja odluke o izboru ili predlogu.

 

 

            Ukoliko DVT na osnovu raspoložive dokumentacije utvrdi da je prvi sastav DVT-a odlukom o izboru, odnosno predlogu na štetu nosioca javnotužilačke funkcije načinio očiglednu povredu u pogledu ocene stručnosti, osposobljenosti ili dostojnosti, odnosno u postupku donošenja odluke o izboru ili predlogu, donosi odluku o izboru na funkciju na koju bi bio izabran da nije učinjena povreda.

 

            Ukoliko DVT na osnovu raspoložive dokumentacije utvrdi postojanje sumnje da je prvi sastav DVT-a odlukom o izboru, odnosno predlogu na štetu nosioca javnotužilačke funkcije načinio povredu u pogledu ocene stručnosti, osposobljenosti ili dostojnosti, odnosno u postupku donošenja odluke o izboru ili predlogu, donosi odluku o pokretanju postupka preispitivanja.

 

            Ukoliko DVT na osnovu raspoložive dokumentacije utvrdi da prvi sastav DVT-a odlukom o izboru, odnosno predlogu na štetu nosioca javnotužilačke funkcije  nije načinio povredu u pogledu ocene stručnosti, osposobljenosti ili dostojnosti, odnosno u postupku donošenju odluke o izboru ili predlogu, dostavlja obrazloženu odluku izabranom nosiocu javnotužilačke funkcije.[8]

 

            DVT u  postupku preispitivanja u odnosu na izabranog nosioca javnotužilačke funkcije primenjuje odredbe ovog pravilnika koje se odnose na postupak preispitivanja neizabranih nosilaca javnotužilačke funkcije, a izabrani nosilac javnotužilačke funkcije ima sva prava i ovlašćenja kao i neizabrani nosilac javnotužilačke funkcije.

 

 

V PRELAZNE I ZAVRšNE ODREDBE

 

Primena odredbi

Čl. 31

 

            Odredbe ovog pravilnika će se primnjivati samo u postupku preispitivanja odluka prvog sastava DVT u skladu sa čl. 6 i čl. 7 Zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnom tužilaštvu (”Sl. Glasnik RS” 101/10) a najkasnije do 31.12.2011. godine.

 

  



[1] Odluke iz 2009. godine

[2] Odluke iz 2010. godine

[3] U obrazloženim odlukama su navođeni podaci za koje postoje dokazi da su pribavljani nakon 31.12.2009. godine, npr. odluka prvog sastava DVT- a broj 111-00-894/2009-01 od 19.07.2010. godine koja sadrži podatke iz dopisa Osnovnog javnog tužilaštva u Nišu od 31.03.2010. godine koji nije zaveden u Osnovnom javnom tužilaštvu u Nišu. Podaci iz navedenog dopisa korišćeni su u obrazloženim odlukama u odnosu na četiri neizabrana zamenika javnog tužioca Opštinskog javnog tužioca u Nišu.

[4] Kako bi se pripremio u cilju dostavljanja dodatne dokumentacije u skladu sa Zakonom o slobodnom pristupu informaciju od javnog značaja, rok za dostavljanje dokumentacije je 15 dana

[5] Isti argument za rok od 30 dana  kao i za čl. 15 st.1 Pravilnika

[6] Ažurnost ne može biti korišćena kao merilo jer nije bila predviđena Pravilnikom, koji se primenjuje i u postupku preispitivanja. Napomena: ažurnost je predviđena kao merilo nacrtom Pravilnika o kriterijima i merilima vrednovanja rada javnih tužilaca i zamenika jvnih tužilaca koji DVT još uvek nije usvojilo. Takođe, kroterijumi i merila koje će stalni sastav DVT doneti u skladu sa čl.6. st.1. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnom tužilaštvu ne mogu se retroaktivno primenjivati u postupku preispitivanja.

[7] Čl.7. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnom tužilaštvu.

[8] Analogno pravu neizabranog nosioca javnotužilačke funkcije da dobije obrazloženu odluku DVT-a povodom izbora, a koje pravo  je utvrđeno odlukom Ustavnog suda Srbije.

 



Pravilnik u celini možete preuzeti OVDE(.pdf150Kb)

 

spot_img